ellinorjohannesson

Fyra energidrickor senare... Har lite svårt att somna.

Kategori: Allmänt

Klockan är över två och jag har precis bakat! Känner mig inte så jätte normal.. Kakorna vart jätte goda iallafall! :) Mummmmmsigt!

Sitter å messar med Simon och chattar med Jamie, så jävla B, jag vill bara sova!

För er som inte vet så har jag svåra sömnsvårigheter. Min mamma jobbar natt och det gör det ibland lite svårare för mig, eftersom att jag inte har någon som kan tvinga mig i säng och inte heller någon som kan väcka mig på morgonen. Min pappa bor i Dalarna så han är inte heller så tillgänglig. Han har inte riktigt varit en så stor del av min uppväxt, men jag vet att han älskar mig och jag älskar honom också. Jaja tillbaka till sömnproblemen. Jag har alltid haft svårigheter med sömnen, mer eller mindre, det går i perioder typ... Har försökt allt, sova med musik, sova med adam och eva band (när jag var yngre då), låtit mamma läsa böcker för mig (typ när jag var 4), läsa själv innan jag somnar, meditation, yoga, träning (så att jag blir utmattad), KBT (sömnterapi på barn&ungdoms psykiatrin), kedjetäcke och nu har jag fått sömntabletterna Circadin. Det funkar ganska bra ibland men oftast så tar jag inte tabletterna bara för att jag inte klarar av att ha en regelbunden sömncirkel. Jag får typ panik om jag somnar innan tolv mer än i en vecka, varför vet jag inte.
Jaja nu har jag öppnat min femte energidricka för idag, jag vet att det låter jätte dumt eftersom att jag sitter å berättar om mina sömnproblem samtidigt som jag har ett "beroende" för energidrickor. Men jag har alltid haft problem med sömnen så det är inte pågrund av energidrickorna, fast jag vet att det förvärrar en del. När jag var på BUP (Barn&ungdoms psykiatrin) så frågade dom om jag ville ha hjälp för mitt beroende för redbull hahaha. Det kändes lite överdrivet för jag vet att jag inte behöver energidricka, jag tycker bara att det är jävligt gott :)
Nu ska jag fan försöka dra mig i säng. Godnatt gott folk!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: